האם אפשר לשפר מיומנויות חברתיות בעזרת תהליכי חשיבה

האם אתם זוכרים את הרגע שהבנתם שהנושא החברתי הוא החלק המשמעותי בעולמו של הילד שלכם? האם אתם זוכרים את עצמכם בתור ילדים, ומה הזיכרון הזה מעורר בכם? בכתבה זו נעמוד על תהליך חשוב בתחום החברתי: השפעת הקוגניציה על רכישת מיומנויות חברתיות. לכישורים החברתיים השפעה דרמטית על הוויית הילד ועל הצלחתו. מיומנות חברתית טובה עשויה להוביל […]

האם אפשר לשפר מיומנויות חברתיות בעזרת תהליכי חשיבה Read More »

הפרעת קשב וריכוז – השפעתה על חיי המשפחה וכיצד ניתן להתמודד איתה

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה שכיחה, הנפוצה באוכלוסייה על כל שכבותיה ומופיעה בשכיחות יתר אצל בנים, לעומת בנות. ההפרעה קיימת בכל הגילים, ואינה אופיינית לילדים בלבד. הפרעת קשב וריכוז משבשת מאוד את חיי המשפחה, את ההשתלבות החברתית של הילד, את הישגיו בלימודים ואת הדימוי העצמי שלו ודימויו בעיני אחרים. חיי משפחה שילד שלה סובל מהפרעת

הפרעת קשב וריכוז – השפעתה על חיי המשפחה וכיצד ניתן להתמודד איתה Read More »

איך מתנהלים עם תחושת הכעס בתהליכי הורות?

כעס של הורים הוא אחד הדברים שהכי מפחידים ילדים בגיל הרך. כשאנחנו כועסים הם מרגישים שהם איבדו אותנו, שאנחנו כבר לא אוהבים אותם. ובוא נגיד את האמת – ברגע הזה אנחנו לא בדיוק אוהבים.. גם כשכועסים אוהבים? באמת? חוויית ההורות היא מסע אינסופי אל תוך הרגשות. מצד אחד – רגשות נפלאים, מזוקקים, שיגרמו לנו לאושר

איך מתנהלים עם תחושת הכעס בתהליכי הורות? Read More »

חזרה לשגרה חברתית עם תובנות חדשניות – או מהי הדרך לשגרה חברתית עם ריחוק פיזי?

שגרה חברתית בבית הספר מגפת הקורונה ערערה את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות וההגבלות השונות כל אלו יצרו סימני שאלה. קושי גדול יצרו השינויים באורחות החיים, כמו, ההישארות במרחב הביתי ללימודים ולעבודה. מציאות שיצרה ריחוק חברתי מהחברים והידידים שהיינו נוהגים לפגוש בחיים השגרתיים. במקביל, נוצר צורך להתרגל לשהות

חזרה לשגרה חברתית עם תובנות חדשניות – או מהי הדרך לשגרה חברתית עם ריחוק פיזי? Read More »

שילוב תלמידי ASD בפרויקט היל”ה

קריאה לשילובם של ילדי ASD שנשרו ממערכת החינוך הרגילה בפרויקט היל”ה, במטרה שיחושו חלק ושייכות בקהילה, בימים אלו שפרויקט היל”ה מציין 50 שנה וערך ההשתלבות בקהילה עולה ניתן לבחון מחדש את הנושא. כמו בכל המדינות המערביות, גם בישראל התחזקה בשנים האחרונות הגישה הפרו-שילובית. מגמת מערכת החינוך כיום היא לשלב את התלמידים שוני הצרכים באופן מלא בכיתות הרגילות (לוינגר,

שילוב תלמידי ASD בפרויקט היל”ה Read More »

איך מנהיגים ומובילים תלמידים בתוך התמודדות עם לחץ מתמשך?

המורים מהווים לתלמידים דוגמא ומודל ובתקופה זו יותר מתמיד הם זקוקים להובלה ולמנהיגות שלכם. תקופת ה”קורונה” מובילה לתחושת לחץ וסטרס. חוסר הוודאות והשינויים המרובים שאנו חווים מובילים לתחושת חוסר יציבות. אדם מטבעו שואף לשליטה מקסימלית בחייו. אצל ילדים חווית היציבות נבנית לרוב ע”י ההורים והמציאות הביתית. אצל מתבגרים נראה שבזמן שגרה וביומיום הם נוטים לשדר

איך מנהיגים ומובילים תלמידים בתוך התמודדות עם לחץ מתמשך? Read More »

מגוון המשפחות – השיח עם הילדים תוך התייחסות להתפתחות הרגשית שלהם

מנהיגות הורית בחברה רב תרבותית היא בסיס החוסן האישי, המשפחתי והחברתי. אך במציאות הנוכחית כדי שתממש את יעודה היא זקוקה לחיזוק. בדומה למנהיגויות בתחומים אחרים, היא נמצאת מזה זמן במשבר עמוק. כתוצאה מחוויות של אי-הצלחה והדרה התערער מעמדה בעיני עצמה ובעיני סביבתה. מבית ומחוץ נשמעות קריאות תיגר על דרכי התנהלותה ותפקודה. בד”כ היא נבחנת ונמדדת

מגוון המשפחות – השיח עם הילדים תוך התייחסות להתפתחות הרגשית שלהם Read More »

רוצים להיות הראשונים לקבל הטבות וחדשות שלנו?

הצטרפו למועדון החברים של
מרכז הרמוניה

וקבלו משחק מתנה